www.Hus.no - Alt om hus - Norges største husportal
Alt om Hus - Norges største husportal
English
Deutsch Español Français
          
 
www.Hytte.no - Alt om hytte - Norges største hytteportal Modellbåter i museumskvalitet www.Baat.no - Alt om båt - Norges største båtportal www.Ferien.no - Alt om ferie - Norges største ferieportal
HUSNYTT:
Siste
200 nyheter
www.Ferien.no - Alt om ferie - Norges største ferieportal
www.Hytte.no - Alt om hytte - Norges største hytteportal
www.Baat.no - Alt om båt - Norges største båtportal
www.Biler.no - Alt om bil - Norges største bilportal
www.Prute.no
IspHuset - VisualWeb Norge
ALT OM:
Ferie www.ferien.no
Hytte
www.hytte.no
Hus www.hus.no
Båt www.baat.no
Bil www.biler.no
Prute www.prute.no


Nyttig å vite for annonsøren

Sammenhengen mellom : Hits ( treff ), Page Views ( Sidevisninger ) og Visitors ( unike lesere )


Det er ikke lett å forstå en annonseselger som prater om Hits, Page Views ( Side Visninger ) og Visits ( Unike besøkende ).Hva betyr de forskjellige utrykkene ?


"Hits" som gjerne er det høyeste tallet, har mye med hvordan et nettsted har programmert nettsidene sine. I "Hits" begrepet ligger det hvor mange filer en nettside henter fra serveren, for å vise deg den komplette nettsiden. I dette tallet inngår selve siden, hvor mange bilder det er på siden, eventuelle script, overskrifter , rammer mm.

Konkret eksempel :

Hvis et nettsted har 100.000 Lesere ( Visits ) pr. mnd., og det har gjennomsnittlig 20 bilder på en side ( inklusive annonseknapper ), samt overskrift, selve siden, og 1 script ( totalt 23 hits pr. visit ) = Totalt antall  "Hits" = 2,3 millioner !!!

Konklusjon "Hits" : Et tall som ikke er interessant for en annonsekjøper ........


"Page Views" ( SideVisninger ) som ofte også er et høyt tall, er også avhengig av hvordan ett nettsted er programmert. Dette tallet forteller hvor mange sider en leser ser på, når nettstedet blir besøkt. På enkelte nettsteder f.eks med annonser, blir hver annonse du ser på regnet med, i tilegg til de sidene du må klikke på for å komme til annonsen. 

Konkret eksempel :

Hvis et auksjonsnettsted har 100.000 Lesere ( Visits ) pr. mnd., og hver leser ser på 12 annonser, og må bla seg fram gjennom 2 menyer i gjennomsnitt = Totalt antall  "Page Views" = 1,4 millioner !!!

Konklusjon "Page Views" : Et tall som er lite interessant for en annonsekjøper, hvis det ikke finnes statistikk over hvor lang tid en leser bruker pr. side. (
Eventuelt om du har annonse på den siden )


"Visits" ( Unike besøkende / Lesere ) : er det laveste tallet. Det har ingenting med hvordan et nettsted er programmert. Her telles hver besøkende en gang, uansett hvor mange sider som blir lest. Men, hvis denne leseren f.eks. besøker nettsiden dagen etterpå vil han bli tellet på nytt. 

Konkret eksempel :

Hvis et nettsted har 100.000 Lesere ( Visits ) pr. mnd., Ja da har det 100.000 Lesere !!! = Unike besøkende

Konklusjon "Visits"  : Det tallet som er det mest interessante for en annonsekjøper. Dette tallet kan sammenlignes med opplaget på f.eks et fagblad som kommer ut en gang i måneden.

Dette var en kort innføring, håper dere har nytte av det.


  Vår styrke: Enkelt navn www.HUS.no  
  Vår filosofi: Lett å finne fram - ingen fancy flash, kompliserte søk e.l.
  Vår nisje: Samle konkurrerende bedrifter innen bransjen under ett tak.
  Vårt mål: Komplett oppdatert med alt relevant stoff innen markedssegmentet.
  Hvorfor : Gjøre det enkelt for alle norske forbrukere å orientere seg i markedet,
  med tanke på utvalg, kvalitet og pris.

Hus.no
Tlf. 35546003
Mail : post@hus.no 

 

Oppslagsverk til produsenter og leverandører av hus og husrelatert stoff på internett. Dette er en gratistjeneste 100% objektiv, alle med relevante websider kan komme med som gratis tekstlenke. - Copyright 2000-2016
www.Hus.no er ikke ansvarlig for innholdet på eksterne lenker.
Google annonser og personvern.
Våre portaler: www.Baat.no   www.Biler.no   www.Ferien.no   www.Hus.no   www.Hytte.no